VI. REDUCEREA ABANDONULUI ŞCOLAR
Nr. crt.
Activităţi
Rezultate şi efecte
1
Monitorizarea frecvenţei elevilor şi a stării disciplinare.
Prevenirea situaţiilor abandonului şcolar prin organizarea de sedinte cu parintii, vizite la domiciliu, adrese trimise familiei, solicitarea ajutorului unor reprezentanti de la Protectia copilului.
Implicarea comunităţii locale în prevenirea abandonului şcolar şi a infracţionalităţii juvenile.
2
Organizarea de lectorate cu părinţii.
Consilierea părinţilor în vederea reducerii abandonului şcolar.
3
Consilierea elevilor în vederea prevenirii abandonului şcolar.
Identificarea cauzelor care determină abandonul şcolar. Scăderea ratei abandonului şcolar
ACTIVITATEA COMISIEI DE EVALUARE SI ASIGURARE A CALITATII
IN ANUL SCOLAR 2006-2007
Constituirea Comisiei de evaluare si asigurare a calitatii la nivelul unitatii
Regulamentul de functionare a comisiei;
Afişarea ROI şi a Regulamentului şcolar;
Realizarea planului de actiune al scolii ;
Informarea actorilor educationali in legatura cu noutatile de pe site – ul ARACIP.
Informarea conducerii scolii si a colectivului de cadre didactice despre realizarea evaluarii.
Strangerea dovezilor necesare intocmirii raportului de autoevaluare si stabilirea echipelor de lucru.
Opinia beneficiarilor privind desfasurarea activitatilor instructiv-educative.
Raport de autoevaluare pentru anul scolar 2007-2008.
9. Constituirea comisiilor metodice;
10. Intocmirea proiectului de dezvoltare institutionala;
11. Intocmirea ofertei educationale ;
12. Aplicarea tehnicilor de munca diferentiata;
13. Identificarea stilurilor de invatare ale elevilor prin aplicarea de chestionare;
14. Asigurarea materialelor si mijloacelor de învatamant;
15. Identificarea la elevi a aspectelor pozitive si negative din activitatea curenta, a nevoilor profesorilor în activitatea curenta prin aplicarea de chestionare diverse
16. Verificarea periodica a documentelor scolare: portofoliile elevilor si ale cadrelor didactice, cataloage, dosarele comisiilor metodice etc.
17. Participarea membrilor CEAC la un curs ARACIP, organizat la Scoala “Radu cel Mare” Targoviste;18. Realizarea procedurilor nece
PARTEA A III-A
NIVELUL DE REALIZARE A INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ, CONFORM STANDARDELOR DE ACREDITARE ŞI DE EVALUARE PERIODICĂ (H.G. nr. 21/18.01.2007) şi STANDARDELE DE REFERINŢĂ – document supus dezbaterii publice.
(se va bifa în dreptul nivelului de îndeplinire a indicatorului)
Nr. crt. N Satis Bine FB Ex
DOMNENIUL A: CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
a) structurile instituţionale, administrative şi manageriale
1.Existenţa, structura şi
conţinutul documentelor
proiective (proiectul de dezvoltare
şi planul de implementare) B
2.Organizarea internă a unităţii
de învăţamant FB
3.Existenţa şi funcţionarea
sistemului de comunicare
internă şi externă FB
4.Funcţionarea curentă
a unităţii de învăţământ FB
5.Existenţa şi funcţionarea
sistemului de gestionare a
informaţiei; înregistrarea
prelucrarea şi utilizarea
datelor şi informaţiilor FB
6.Asigurarea serviciilor
medicale pentru elevi B
7.Asigurarea securităţii
tuturor celor implicaţi în
activitatea şcolară, în timpul
desfăşurării programului B
8.Asigurarea serviciilor de
orientare şi consiliere pentru elevi FB
b) baza materială
9.Existenţa şi caracteristicile
spaţiilor şcolare FB
10.Dotarea spaţiilor şcolare FB
11.Accesibilitatea spaţiilor şcolare FB
12.Utilizarea spaţiilor şcolare FB
13.Existenţa, caracteristicile şi
funcţionalitatea spaţiilor administrative B
14.Existenţa, caracteristicile
şi funcţionalitatea spaţiilor auxiliare FB
15. Accesibilitatea spaţiilor auxiliare FB
16.Utilizarea spaţiilor auxiliare FB
17.Dotarea cu mijloace de
învăţământ şi cu auxiliare curriculare FB
18.Existenţa şi dezvoltarea
fondului bibliotecii şcolare/centrului
de documentare şi informare FB
19.Dotarea cu tehnologie
informatică şi de comunicare B
20.Accesibilitatea echipamentelor,
materialelor, mijloacelor de
învăţământ şi auxiliarelor curriculare FB
21.Procurarea şi utilizarea
documentelor şcolare şi a actelor de studiu FB
c) resurse umane
22.Managementul personalului
didactic şi de conducere FB
23.Managementul personalului
didactic auxiliar şi personalului nedidactic FB
DOMENIUL B: EFICACITATE EDUCAŢIONALĂ
a) conţinutul programelor de studiu
24. Definirea şi promovarea ofertei educaţionale FB
25.Existenţa parteneriatelor cu
reprezentanţi ai comunităţii FB
26.Proiectarea curriculumului FB
27.Realizarea curriculumului FB
b) rezultatele învăţării
28.Evaluarea rezultatelor şcolare FB
29.Evaluarea rezultatelor
la activităţile extracurriculare
(extra-clasă şi extra-şcolare) FB
c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz
30.Activitatea ştiinţifică B
31.Activitatea metodică a cadrelor didactice FB
d) activitatea financiară a organizaţiei
32.Constituirea bugetului şcolii FB
33.Execuţia bugetară FB
DOMENIUL C: MANAGEMENTUL CALITĂŢII
a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii
34.Existenţa şi aplicarea
procedurilor de autoevaluare instituţională B
35.Existenţa şi aplicarea procedurilor
interne de asigurarea a calităţii B
36.Dezvoltarea profesională a personalului FB
b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate
37.Revizuirea ofertei
educaţionale şi a proiectului de dezvoltare B
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării
38.Existenţa şi aplicarea procedurilor
de optimizare a evaluării învăţării FB
d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral
39.Evaluarea calităţii activităţii
corpului profesoral FB
e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării
40.Optimizarea accesului la resursele educaţionale FB
f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii
41.Constituirea bazei de date a
unităţii de învăţământ FB
g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite
42.Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii FB
h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii
43.Constituirea şi funcţionarea structurilor
responsabile cu evaluarea internă a calităţii B
NOTĂ:
Pentru completarea acestei fişe trebuie:
· Să se fi realizat autoevaluarea pe toate domeniile şi criteriile din lege (vezi art. 10 din O.U.G. nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu completări şi modificări prin LEGEA nr. 87/2006, cu modificările ulterioare);
· Să se fi verificat îndeplinirea cerinţelor, adică a descriptorilor şi, implicit, a indicatorilor de la fiecare criteriu;
· Să se fi realizat o autoevaluare sinceră şi realistă, deoarece acest document este dat publicităţii.
PARTEA A IV-A Planul de îmbunătăţire a calităţii educaţiei oferite pentru anul şcolar următor
ACTIVITATI SPECIFICE DE IMBUNATATIRE A CALITATII EDUCATIEI
* Reabilitarea Scolii cu clasele I-VIII „Teiul Doamnei”: canalizare, construirea unor grupuri sanitare moderne in incinta fiecarei unitati de invatamant;
* Reamenajarea bibliotecii şi dotarea cu un număr mai mare de volume;
* Achiziţionarea de material didactic pentru laboratoarele de fizică, chimie, biologie;
* Desfasurarea la nivelul scolii a unor proiecte de mediu;
* Stimularea creativitatii elevilor prin organizarea unor concursuri tematice cu largi implicatii in viata cotidiana;
*Accesarea si castigarea unui proiect de granturi pentru dezvoltarea scolara;
* Realizarea de programe/proiecte de colaborare;
* Organizarea unor schimburi de experienta;
* Obţinerea de fonduri extrabugetare;
* Continuarea derularii activităţilor în parteneriat cu factorii comunităţii locale interesaţi în educaţie;
*Dezvoltarea profesională a cat mai multor cadre didactice prin participare la cursuri de formare şi perfecţionare;
* Diversificarea activităţilor educative în funcţie de cerinţe;
* Implicare în elaborarea de proiecte a cadrelor didactice si in realizarea cat mai multor parteneriate;
* Continuarea parteneriatelor şi a proiectelor educaţionale;
* Ameliorarea activităţii la nivelul comisiilor metodice, al comisiei de perfecţionare şi dezvoltare profesională şi formare continuă, precum şi a managementului resurselor umane, al conducerii şcolii;
*Imbunătăţirea planurilor manageriale ale comisiilor, elaborarea şi aprobarea în Consiliul de Administraţie al şcolii a procedurilor de optimizare a evaluării învăţării;
*Stimularea şi îndrumarea cadrelor didactice în îmbunătăţirea activităţii ştiinţifice;
*Depăşirea barierelor de comunicare şi comunicarea eficientă cu elevii;
*Identificarea nevoilor şi aşteptărilor factorilor interesaţi;
*Creşterea gradului de siguranţă în şcoală;
*Implementarea învăţării centrate pe elev;
*Revizuirea programului de învăţare să ia în considerare sugestiile elevilor;
*Analiza feedback-ului obţinut din partea factorilor interesaţi în educaţie;
*Evaluarea obiectivă a cunoştinţelor elevilor şi notarea ritmică;
*Monitorizarea performanţei elevilor;
*Informarea periodică a parintilor privind rezultatele şcolare prin organizarea de sedinte si lectorate;
*Implicarea întregului personal al şcolii în sistemele şi modalităţile de îmbunătăţire a calităţii;
*Creşterea continuă a calităţii în toate compartimentele.
EFECTE SCONTATE
- Implicarea activă a cadrelor didactice, elevilor, părinţilor în ridicarea calităţii actului educativ;
- Creşterea eficienţei interne a şcolii prin creşterea promovabilităţii, reducerea numărului de absenţe, reducerea actelor de indisciplină, folosirea eficientă a timpului petrecut de elev în şcoală;
- Creşterea interesului elevilor şi a părinţilor pentru activităţile propuse;
- Realizarea de noi parteneriate şi proiecte nationale si internaţionale;
- Asigurarea spaţiilor optime pentru elevi şi cadre didactice;
- Securitatea elevilor si a personalului unitatii;
- Susţinerea gradelor didactice în termen, atingerea numărului de credite obţinute în urma cursurilor de formare şi perfecţionarea circulaţiei documentelor;
- Intocmirea ofertei educaţionale corespunzător cererilor şcolare cerute;
- Promovarea internă şi externă a ofertei educaţionale a şcolii includerea activităţilor de adaptare a strategiei de predare-învăţare la programele de pregătire oferite;
- Adaptarea strategiei de predare- învăţare la cerinţele programelor şcolare;
- Creşterea calităţii actului educaţional;
- Perfectionarea cadrelor didactice prin schimburile de experienta organizate;
- Achizitionarea competentelor necesare pentru desfasurarea activitatii comisiei;
- Accesul usor si rapid la toate informatiile prin intermediul internetului;
- Creşterea numărului activităţilor extraşcolare;
- Asigurarea unui mediu optim pentru elevi;
- Creşterea numărului de cititori;
- Condiţii decente pentru elevi;
- Optimizarea orelor realizate în aer liber;
- Creşterea gradului de confort pentru elevi ;
- Eficientizarea desfăşurării activităţii.
Responsabil CEAC
Prof. SERBAN RALUCA
Inv. STROE CORNELIA
Educ. BORCOS CONSTANTA
Inv. ARGHIR MARIA
DATA: 19.06.2008 Nume şi prenume LAZAR ANDA
Semnătura ..................................
Funcţie Director
L.S.