marți, 30 decembrie 2008

Revista Scolii " Teiul Doamnei " Teis Nr. 1 DECEMBRIE 2007 PAG 2


Ziua de 8 noiembrie 2003 este de neuitat pentru Scoala Teiş, deoarece a aniversat 100 de ani de existenţă. Cu această ocazie i s-a atribuit denumirea “Teiul Doamnei”. De ce “Teiul Doamnei”?
Pentru că pe aceste locuri s-a aflat cândva o pădure măiestuoasă de tei ce a dat numele şi acestei localităţi. Şi, atunci, era absolut normal ca în mijlocul acestui sat să se înalţe un tei falnic, cavaler demn al unei doamne, nume ce îl transmitem acum şi acestei şcoli ce este pentru satul Teiş, simbol falnic şi far ce cheamă toţi copiii pentru a se instrui şi cultiva.
Şcoala Teiş a debutat în octombrie 1903. De-a lungul timpului, efectivele de elevi au avut o evoluţie spectaculoasă. Şcoala aniversează 100 de ani de la înfiinţare, dar dacă ne gândim că la catedrele unei scoli au predat în acest timp zeci de cadre didactice şi că pe băncile ei s-au perindat sute de elevi, ar trebui să înmulţim numărul anilor înregistraţi statistic în arhive cu numărul învăţătorilor, profesorilor şi elevilor şi am putea spune că Şcoala “Teiul Doamnei” aniversează mult mai mulţi ani de la înfiinţare.
Cea care scrie aceste rânduri a fost, pe rând, învăţăcel şi dascăl al acestei şcoli. Aici am simţit că trăiesc, aici a fost viaţa mea. Aici mi-am făcut prieteni, am fost alături de colegi şi i-am simţit aproape la bine şi la greu.
Aceste rânduri le dedic şcolii mele.
Iar cine ştie a citi printre rânduri va găsi ascunse în ele dragostea şi respectul pe care le port acestui edificiu la a cărui înălţare contribui zi de zi cu toată fiinţa mea.
Resurse materiale: -6 săli de clasă, 2 laboratoare (fizică –chimie, biologie), 1 sală de sport amenajată într-o sală de clasă, bibliotecă cu 3523 de volume.
Merită să evidenţiem rezultatele bune şi foarte bune obţinute de elevii noştri la admiterea în licee, la Testarea Nationala, la olimpiade şi concursuri sportive.
De-a lungul timpului s-a realizat o colaborare bună cu familia, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Primăria, Poliţia şi alte instituţii şi întreprinderi.
Mulţumim tuturor pentru sprijinul acordat şi speram în continuare într-o colaborare fructuoasă.
Şansele reformei în România, pe termen lung şi mediu, se vor împlini dacă ne vom îndrepta atenţia către şcoală.
Investiţia în învăţământ este precum zidirea unei case sau săparea unei fântâni, lucruri fundamentale cu care ne-au deprins cei cu înţelepciunea vorbei.
Dascălilor de ieri şi azi, elevilor de ieri şi de azi, tuturor celor care au contribuit la ridicarea prestigiului şcolii mulţumiri şi felicitări, multă sănătate, succese şi bucurii.




Prof. NICULAE MARIA